Hej jag fick en förfrågan idag om jag kunde polera en väns båt, så mina frågor är:
1. kan jag polera som vanligt eller som jag bruka med bilarna eller är det något speciellt sätt man måste köra på eller tänka på?:D
2. kan jag använda samma medel som jag har till bilarna (menzerna) eller måste jag ha specialla medel som är anpassade för just båtpolering?
jag har ju bara hört och läst lite lätt men fatta de som att de är någon slags gelcoat på båtar eller hur är det?:D
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
båtpolering tillvägasätt?
-
Martin
- Medlem
båtpolering tillvägasätt?
Senast redigerad av 4 Martin, redigerad totalt 14 gång.
- Pär_L
- Sponsor

- Kontakt:
Re: båtpolering tillvägasätt?
Om du har en oscillerande maskin så är det bara att köra som vanligt.
Roterande fungerar utmärkt men börja försiktigt och "känn av" ytan.
Samma medel fungerar kanon. är ganska många som använder just Menzerna.
Jepp Gelcoat är det:
Gelcoat är en härdplast som används som skyddande yttre skikt i konstruktioner av fiberarmerade härdplaster. Det bildar en glasartad yta.
Jepp Gelcoat är det:
Gelcoat är en härdplast som används som skyddande yttre skikt i konstruktioner av fiberarmerade härdplaster. Det bildar en glasartad yta.
Senast redigerad av 4 Pär_L, redigerad totalt 14 gång.
-
Martin
- Medlem
okej låter kanon då kanske jag ska ta mig an den båten då för de ska tydligen vara ett vrak som han ska sälja, så man får se vad man kan stå till hjälp med:D
men tackar så mycket för svaren och tipsen:D
men tackar så mycket för svaren och tipsen:D
Senast redigerad av 4 Martin, redigerad totalt 14 gång.
-
Martin
- Medlem
jag har en oscillerande så testar och kör med den också så får vi se hur det blir:Dyerfen skrev:Om du har en oscillerande maskin så är det bara att köra som vanligt.
Jepp Gelcoat är det: