Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Val av fästplatta (storlek).
-
olsson_uddevalla
- Medlem
Val av fästplatta (storlek).
Hej Alla!
Funderar på att köpa mig en roternade plermaskin.
Har aldrig ägt eller kört med roterande förut, så jag tänkte börja med en enklare variant för att bilda mig en uppfattning.
En fråga vilken stödplatta (storlek) (M14) skulle Ni rekomendera till en nybörjare med roternade?
MVH
//Martin
Funderar på att köpa mig en roternade plermaskin.
Har aldrig ägt eller kört med roterande förut, så jag tänkte börja med en enklare variant för att bilda mig en uppfattning.
En fråga vilken stödplatta (storlek) (M14) skulle Ni rekomendera till en nybörjare med roternade?
MVH
//Martin
Senast redigerad av 4 olsson_uddevalla, redigerad totalt 14 gång.
- carina
- Moderator

- Kontakt:
Re: Val av fästplatta (storlek).
Hej!
Det framgår inte om du har nån maskin öht men om du vill börja köra maskin är "musse pigg" bra att börja med.
Men tillbaka till din tilltänkta roteranade
Dom levereras med 180 mm platta och tro mej.... det är tungjobbat.
Jag kör med 115 mm platta och den är helt OK
Det framgår inte om du har nån maskin öht men om du vill börja köra maskin är "musse pigg" bra att börja med.
Men tillbaka till din tilltänkta roteranade
Dom levereras med 180 mm platta och tro mej.... det är tungjobbat.
Jag kör med 115 mm platta och den är helt OK
Senast redigerad av 4 carina, redigerad totalt 14 gång.
-
olsson_uddevalla
- Medlem
Hej, jo jag uttrycke mig lite dåligt.
Har kört oscillernade en del år nu, men tänkte ge mig på roterande.
Så jag skulle vara tacksam på förslag på lämplig storlek på stödplatta till roterande.
//Martin
Så jag skulle vara tacksam på förslag på lämplig storlek på stödplatta till roterande.
//Martin
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Som carina sa så ska du skaffa en 115mm eller max 125mmolsson_uddevalla skrev:Hej, jo jag uttrycke mig lite dåligt.
//Martin
då kan du köra mindre rondeller typ 125-150mm och det blir betydligt smidigare än dom 180mm
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
-
olsson_uddevalla
- Medlem
Tackar!
Då vet jag.
//Martin
Då vet jag.
//Martin
- jujimbo
- Entusiast

Hej!
Skoj med nån som bor rätt nära mig, Uddevalla är ju inte långt bort från Strömstad.
Swedol borde ju ha några olika att välja på annars så har du ju biltillbehörsbutiken som ligger vid järnvägsstation också nån av dom borde ha stödplattor i den storleken....
Skoj med nån som bor rätt nära mig, Uddevalla är ju inte långt bort från Strömstad.
Swedol borde ju ha några olika att välja på annars så har du ju biltillbehörsbutiken som ligger vid järnvägsstation också nån av dom borde ha stödplattor i den storleken....