Jag ska införskaffa lite nytt polermedel eftersom det gamla är slut, har kört med sonax proffsserie.
Tänkte köra menzerna fast gloss (s500) och menzerna super finish och ett vax på det.
Maskinen jag kör med är en cyklo!
Skulle det här fungera bra ihop? Och vilka trissor rekommenderar ni att jag kör?
Bilarna i fråga är en nissan sunny -99 blåmetallic, BMW -93 i lilametallic och en Volvo v70-03 i blåmetallic. Nissan är den bilen som är sämst i lacken, ganska oxiderad med mycket grova repor.
MVH Max
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Tips på bra medel?
-
maxer
- Medlem
Tips på bra medel?
Senast redigerad av 4 maxer, redigerad totalt 14 gång.
-
marcus
- Entusiast

Re: Tips på bra medel?
Jag tror inte Fast Gloss skulle lira särskilt bra ihop med en cyclo. Jag säger tror, för att jag har själv aldrig testat, men grövre polermedel brukar inte fungera bra med en klenare maskin.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.
- Funkytear
- Medlem
Power Finish och sen Final Finish brukar vara en oslagbar combo. Är det många grova repor på Nissan så är det nästan bud på om du inte ska kika på en roterande.
Senast redigerad av 4 Funkytear, redigerad totalt 14 gång.
Opel? Det blir bara bättre så.
http://www.garaget.org/funkytear
http://www.garaget.org/funkytear
-
maxer
- Medlem
Jag har faktiskt en billig roterande liggandes från jula, vet inte om man skulle våga gå på med den iofs..
Men vilka trissor skulle i köra till PF och FF?
Men vilka trissor skulle i köra till PF och FF?
Senast redigerad av 4 maxer, redigerad totalt 14 gång.
- Stupid-Flanders
- Trogen Medlem

Jag har kört Menzerna Intensive Polish och Lahega 13 (har aldrig testat PF) med lila sprängd trissa och Final Finish samt Lahega 18 med gul mediumsoft och fått till bra resultat. Personligen tycker jag Lahegas medel är mer lättjobbade men det är ju en smaksak.
Jag var väldigt skeptisk (läs rädd) att köra med roterande men efter att ha testat har jag kommit upptäckt att det är inte så farligt bara man är försiktig och använder huvudet. När man ser skillnaden i resultat mot den oscillerande dubbelmaskinen blir man bara
Jag var väldigt skeptisk (läs rädd) att köra med roterande men efter att ha testat har jag kommit upptäckt att det är inte så farligt bara man är försiktig och använder huvudet. När man ser skillnaden i resultat mot den oscillerande dubbelmaskinen blir man bara
Black isn't a color, it's a part time job!