Finns i blått, grått, svart/orange, mm
Säljs av biltema, Rusta, Micro, Clas Ohlsons mfl..
Vad jag har läst mig till så skall dessa vara en kopia !
Har lite olika versioner på just originalet
En Svensk importör beskriver att man demonterar lager och lite annat, och byter ut detta till bättre kvalité...och sedan är maskinen värd en hel förmögenhet !
Andra skriver att det som dom säljer är en helt annan maskin än just den billiga "kopian" och skall inte alls jämföras....
Och nu menar jag inte alls Cyclo som originalet...
Utan originalet har även den ett plastskal...Vad som då är den bättre maskinen är väldigt svårt att se...då dessa verkar stöpta i samma form...priset varierar om man nu inte gör en bedömning vad som är den mycket bättre maskinen och den "billiga sämre "kopian".... i ett prissvep från 299kr upp till några tusen...
Här ett sitat från Smartab
Klargörande angående Smartool.
Vi på Smartab har sedan 2 år agenturen för Smartool eller som den heter i USA versatool. Denna maskin är utvecklad av ett Amerikanskt företag som heter Mytee inc.(http://www.mytee.com). Då denna maskin vid våra tester inte klarade av att bli CE godkännd och Mytee inte kunde hjälpa oss med detta, började vi med hjälp av Autosmart i England att bygga om maskinerna. Det vi gör med maskinerna som kommer från Mytee är att vi byter vissa lager, byter ut kablage samt monterar in ett filter i handtaget. Märk väl att detta är gjort med utgångspunkt från Mytees maskin Smartool/versatool. De kopior som sedan några månader finns på den svenska marknaden har inget att göra med den organialmaskin som utvecklats av Mytee. inc, utan är just en kopia. Angående prisskillnaden så har detta lite att göra med vår ombyggnation av orginalmaskinen utan beror på att vi har ett inköpspris där vi får vara med och betala utvecklingkostnaden för maskinen. Vi har ett mycket nära sammarbete med Mytee inc. och är mycket nöjda med detta sammarbete. Även vi på Smartab har fått erbjudande om att köpa kopian från Kina , men vi har valt att avböja.
Vi är mycket nöjda med Smartool och kommer dessutom att släppa en utvecklad maskin under senhösten. Jag vill dock klargöra att de företag som importerar kopian är mycket seriösa företag och är säker på att de noga övervägt om denna kopia är lämplig för dem eller inte.
Då Smartab vill ha nytta av den kunskap som Mytee har angående utveckling av maskiner har vi altså valt att inte hoppa på tåget med kopior(det finns flera olika i Kina)utan fortsätter sammarbete med Mytee. Det kommer som sagt en ny version av Smartool i höst och det är väl inte helt otroligt att även denna kommer kopieras i Kina och finnas i Sverige om några år.
Jonny Lantz
Smartab