Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Hjälp med produkter

Poleringssätt och produktval.
Leafy
Ny Medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 04 jun 2019 10:30

Hjälp med produkter

Inlägg av Leafy » 05 maj 2024 23:14

Hej,

Ny postare på forumet men inte ny inom polervärlden. Men däremot har jag tappat greppet om vad som anses vara bra medel och maskiner nuförtiden.

Min oscillerande 150mm maskin gav upp idag och jag behöver tips på vettiga maskiner som är bevisat bra för runt 2-3k.

Sen vad anser folk är bra grejer nuförtiden för en komplett rekond från clay till lacksskydd? Färdiga paket som är bra och rekommenderas? Inte fel om det innehåller produkter som man kan använda var för sig med för en mitt i sommaren polering inför semestertripp eller dylikt när man inte behöver gå på de tyngsta grejerna och bosätta sig i garaget en hel dag.

Bilar som kommer rekondas i första hand är Audi A5 och Volvo XC60.

Tack på förhand.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4085
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Hjälp med produkter

Inlägg av Funk » 06 maj 2024 19:14

Hmmm maskiner ja.. Sedan jag köpte min Flex för rätt många år sedan har jag bara kört med den men har hört gott om Tokya från Autodude.
Medel är också verktyg, och det finns alla möjliga märken med rätt kompletta uppsättningar beroende på vad man gillar. Sedan ett tag kör jag mest med polermedel eller enstagare från Angelwax, men det finns allt möjligt annat bra där ute.
Som rent skydd kör jag fortfarande i stort sett bara med CQUK, då jag vet exakt hur den fungerar och att den håller bra.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5630
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Hjälp med produkter

Inlägg av Manor » 07 maj 2024 17:41

Mitt tips avseende lackskydd är Gyeon Q2 Mohs Evo.
Tycker annars att de flesta produkterna från CarPro levererar.

Polermedel från Scholl är riktigt bra, och jag gillar även deras polertrissor.
Svårt att tipsa om en polermaskin. Jag har några stycken och spontant är väl de dyrare märkena tystare och stabilare, men funktionsmässigt så fungerar billigare maskiner också.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5630
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Hjälp med produkter

Inlägg av Manor » 11 maj 2024 21:04

Ingen polermaskinen jag testat själv, men kollat lite på Youtube och läst om den:
Liquid Elements T4000 MK2
…vettigt pris och kanske kan vara intressant…och i rätt prisklass 👍.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Skriv svar