Köpte en Leon Xperience kombi i december och den har redan tagit lite stryk av den korta tid den rullat.
Lacken är solid röd så minsta defekt syns bra i solljus upptäckte jag när vårsolen låg på när den var nytvättad.
Så nu sitter jag och funderar på om jag ska lämna in bilen till en firma för polering och lackskydd eller om jag ska ta en helg och göra det själv.
Har en dubbel-rondellsmaskin och har polerat ett gäng bilar med riktigt bra resultat när jag använt Meguiars produkter.
Men frågan då om denna bilen dels pga att den är så ny (min första nybil jag äger) och med tanke på att det är så mkt plast runt skärmarna osv.
* Måste jag maskera upp all plast och gummi som inte ska ta kontakt med medlet?
* Är det något speciellet man bör tänka på när man polerar och lacksskyddar en så pass ny bil som min?
Tack på förhand
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Polera och lackskydda ny alltrack-modell?
-
JockeS
- Ny Medlem
- Lundberg
- Trogen Medlem

Re: Polera och lackskydda ny alltrack-modell?
Maskera ordentligt vid all plast sen är det bara att tuta och köra. Börja milt och se om du behöver grövre grejer. Många lackskydd kan man lägga på både lack och plast, skönt att slippa lägga 2 skydd när bilen väl är färdigpolerad.
// Jack