Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

bra förslag på trissor

Poleringssätt och produktval.
Skriv svar
gnodan
Medlem

bra förslag på trissor

Inlägg av gnodan » 11 nov 2015 15:00

Hej skulle vilja ha några förslag och höra vad ni använder er utav för trissor till menzerna medel? Jag har en enkel oscillerande 130mm maskin och skulle vilja få ett par vassa förslag.

Mvh Martin

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Kontakt:

Re: bra förslag på trissor

Inlägg av Logan » 11 nov 2015 20:14

Enkelt sagt finns inget som heter "BRA" trissor utan mer rätt sort

Jag är rätt fäst i mina rupes trissor som är lätt koniska 130mm vid kardborren och 150 mot botten
deras paket kommer ju med 4 olika trissor och alla har sina områden beroende på hur illa det är med bilen och vilken lack.

Som mycket får man det man betalar för
och billigare trissor på 20-50kr st är dom lite svårare att göra rent.

Personligen gillar jag skumtrissor mer än microfibertrissor

Så testa några billigare först och välj mellan hård och hård grov
så finner du snart en favorit.
The passions is what drives the art. Detailing for life

Cogo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Cogo » 11 nov 2015 20:53

Jag gillar Mf trissor bättre än skum. Kör flexipads Mf trissor alt. Nordic pad Micro wool.

Om jag kör skumtrissa så använder jag flexipads skumtrissa eller Nordic pads skumtrissa.

Mvh magnus

pean92
Medlem

Inlägg av pean92 » 11 nov 2015 20:56

Många gillar ju schollstrissor och särskilt spiderpads. Har kört med vit spiderpad och den kändes riktigt bra!

sventable
Medlem

Inlägg av sventable » 12 nov 2015 09:44

Logan skrev:Enkelt sagt finns inget som heter "BRA" trissor utan mer rätt sort

Jag är rätt fäst i mina rupes trissor som är lätt koniska 130mm vid kardborren och 150 mot botten
deras paket kommer ju med 4 olika trissor och alla har sina områden beroende på hur illa det är med bilen och vilken lack.

Som mycket får man det man betalar för
och billigare trissor på 20-50kr st är dom lite svårare att göra rent.

Personligen gillar jag skumtrissor mer än microfibertrissor

Så testa några billigare först och välj mellan hård och hård grov
så finner du snart en favorit.
Har du prövat Street powers egna trissor istället för rupes? jag köper aldrig rupes igen

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 12 nov 2015 12:43

Älskar Scholls Spiderpads dom är grymma och grym kvalite håller till många bilar!!!

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm

Användarvisningsbild
Redbullen
Medlem

Inlägg av Redbullen » 16 nov 2015 15:57

Testade spiderpad och scholl`s ulltrissa i helgen och är supernöjd.
Mvh Peter

Användarvisningsbild
Lundberg
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Lundberg » 16 nov 2015 18:17

Jag har brännt 2 spiderpads nu på 2 polerungar, kört med navy pads. Blåst rent ofta och inte legat på allt för hårt i mitt tycke. men utan ventilerad stödplanta så dör även dessa hyllade trissor förvånansvärt lätt.. Ska nog prova streetpowers egna här näst och hoppas dom håller måttet.
// Jack

Användarvisningsbild
ostkroken
Entusiast
Entusiast

Re: Sv: bra förslag på trissor

Inlägg av ostkroken » 16 nov 2015 23:52

Lundberg skrev:Jag har brännt 2 spiderpads nu på 2 polerungar, kört med navy pads. Blåst rent ofta och inte legat på allt för hårt i mitt tycke. men utan ventilerad stödplanta så dör även dessa hyllade trissor förvånansvärt lätt.. Ska nog prova streetpowers egna här näst och hoppas dom håller måttet.
Vad har du för maskin?

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 17 nov 2015 00:17

Ja har griskört med vita spiderpads på 3401:an och Rupes mini. Inte en tillstymmelse till att gå sönder.

Användarvisningsbild
addebe
Medlem

Inlägg av addebe » 17 nov 2015 00:40

Jag gillar den vita spiderpadden från scholl, men lyckades separera en trissa när jag körde en svart stenhård Audi A3 med en S3000 maskin. Sp:s egna gröna trissa sjönk ihop i mitten med samma maskin.

Ska testa lite med 3401an senare :)

Just nu kör jag med flex egna trissor, verkar lira bra.

/Andreas

Användarvisningsbild
Lundberg
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Lundberg » 17 nov 2015 08:05

ostkroken skrev:
Lundberg skrev:Jag har brännt 2 spiderpads nu på 2 polerungar, kört med navy pads. Blåst rent ofta och inte legat på allt för hårt i mitt tycke. men utan ventilerad stödplanta så dör även dessa hyllade trissor förvånansvärt lätt.. Ska nog prova streetpowers egna här näst och hoppas dom håller måttet.
Vad har du för maskin?

Kört med en carwise da, så anser att trissan bör hålla bättre då den faktiskt slutar rotera om man så bara kör över en kant. Sen ser men folk köra flex eller rupes med brickmod så fulla varv utan problem..
// Jack

Användarvisningsbild
ostkroken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av ostkroken » 17 nov 2015 08:49

Lundberg skrev:
ostkroken skrev:
Vad har du för maskin?

Kört med en carwise da, så anser att trissan bör hålla bättre då den faktiskt slutar rotera om man så bara kör över en kant. Sen ser men folk köra flex eller rupes med brickmod så fulla varv utan problem..
Har inte Carwise samma problem som min S3000 då? Att den utvecklar en hej dundrande värme in ifrån motorn via skruven, in i stödplattan och ut i trissan.
Jag körde slut på trissa efter trissa med min S3000 trots ventilerad stödplatta och hål borrade i metallen på maskinen.
Inte en enda trissa hittills med nya maskinen.

Användarvisningsbild
Lundberg
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Lundberg » 17 nov 2015 10:20

ostkroken skrev:
Lundberg skrev:
ostkroken skrev:
Vad har du för maskin?

Har inte Carwise samma problem som min S3000 då? Att den utvecklar en hej dundrande värme in ifrån motorn via skruven, in i stödplattan och ut i trissan.
Jag körde slut på trissa efter trissa med min S3000 trots ventilerad stödplatta och hål borrade i metallen på maskinen.
Inte en enda trissa hittills med nya maskinen.

Det låter rimligt! Ska ta och investera i en ny maskin snart, lutar åt en rupes 21, vet inte om det är värt att vänta på mkII, känns som att den kan bli rätt dyr..
// Jack

Skriv svar