Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Ny polerings maskin
- Manor
- Moderator

Re: Ny polerings maskin
Gör en slutlig jämförelse med StreetPower-Rekond innan beställningen görs.
Jag köpte ett kit med Schrolls polermaskin och lite annat smått och gott...jag skulle "spara" cirka 8% på en beställning från England. Jag valde då lite extra trygghet att köpa från en svensk firma, blixtsnabb hantering och frakt och stöd och support om man skulle fastna på något.
I mina ögon en ganska billig "försäkring".
Jag köpte ett kit med Schrolls polermaskin och lite annat smått och gott...jag skulle "spara" cirka 8% på en beställning från England. Jag valde då lite extra trygghet att köpa från en svensk firma, blixtsnabb hantering och frakt och stöd och support om man skulle fastna på något.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
deje
- Medlem
http://www.cleanyourcar.co.uk/sample-si ... _1218.htmlremru218 skrev:Jag har kollat på den å den var billigt jämfört med den hos cyc. Men om man väger in allt så är den på cyc som vinner.deje skrev:http://www.aliexpress.com/item/high-qua ... 5.1.v7bANx
Den här finns ju också , gå in på sidan om das här på forumet så finns länkar till Youtube , där kan du se den i action ( bry dig inte om hur killen i videon arbetar ) utan kolla hur maskinen funkar! Det går att få den med 150mm och 125mm fästplattor verkar det som. En del har hängt uppsäg på att transport kostnaden blir hög , men det totala priset är det billigaste på nätet för en 21:a , vad jag har kunna hitta . Sedan är det ju det där med garantier mm , men billig är den.
http://shoppingcart.aliexpress.com/shop ... Detail.htm
Har själv den jag länkar till på CYC, har testa en rupes orginal , och jag tycker att kopian är mist lika bra!
deje
Det följer även med åxå 125 å 150 mm fästplattor enligt deras support vilket är bra.
Frågan är nu vad mer behöver man från cyc så att orden blir mer värt?
Då dessa ej finns att köpa i Sverige skulle jag passa på , om man vill ha bra grejer till lister o glas!
deje
deje
-
deje
- Medlem
http://voucherpromocodecouponcodes.com/ ... car-co-uk/
Här finns det rabatt koder , jag hittade en som gav 7% när jag köpte min maskin, alltid nått!
deje
Här finns det rabatt koder , jag hittade en som gav 7% när jag köpte min maskin, alltid nått!
deje
deje
-
remru218
- Medlem
Javisst så kan man åxå resonera men ca 33% i prisskillnad mer med den maskinen på streetpower är ganska mkt. Å andra sidan om det skulle vara något problem med maskinen så har jag en bekant i England som driva saken åt mig.Manor skrev:Gör en slutlig jämförelse med StreetPower-Rekond innan beställningen görs.
-
remru218
- Medlem
Har letat efter det men hittade bara den som gav 5% bara, bättre än inget iaf.deje skrev:http://voucherpromocodecouponcodes.com/ ... car-co-uk/
deje
De seal du länkande till är de svåra att applicera?
Eller hur brukar du göra när du ska applicera de?
- Manor
- Moderator

Ja, det är ju upp till var och en att bestämma vad som är mycket.remru218 skrev:Javisst så kan man åxå resonera men ca 33% i prisskillnad mer med den maskinen på streetpower är ganska mkt. Å andra sidan om det skulle vara något problem med maskinen så har jag en bekant i England som driva saken åt mig.Manor skrev:Gör en slutlig jämförelse med StreetPower-Rekond innan beställningen görs.
I mitt fall röde det sig om knappa 600:-billigare totalt för de prylar jag köpte...visst, det är ju pengar också...men fördelarna med att köpa svenskt övervägde ändå i mitt fall.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
- Perra83
- Entusiast

600kr är inte mycket! Ska man ändå ha mer grejer från SP så är det avgjort.
-
deje
- Medlem
Men streetpowers maskin har ju 15mm slag han vill ju ha med 21mm slag !
deje
deje
deje
-
deje
- Medlem
De funkar som det flesta såna här medel , men om du köper så kan du se på Youtube hur man gör , Wolfs har egna videos !remru218 skrev:Har letat efter det men hittade bara den som gav 5% bara, bättre än inget iaf.deje skrev:http://voucherpromocodecouponcodes.com/ ... car-co-uk/
deje
deje
deje
-
remru218
- Medlem
Sant, 600 kr är inte mkt men när det redan skiljer ca 33% i pris (1000kr) så börja det kännas. Man kan lika gärna köpa en flex för +- 4500kr om det är så.Perra83 skrev:600kr är inte mycket! Ska man ändå ha mer grejer från SP så är det avgjort.
Fast min tanke här är att få en så pass bra maskin till min bil som gör jobbet snabbare å lättare. De ytor den inte kan täcka för mussepiggen står för tills det börja krya i köpfingret igen.
-
remru218
- Medlem
Tackdeje skrev:De funkar som det flesta såna här medel , men om du köper så kan du se på Youtube hur man gör , Wolfs har egna videos !remru218 skrev:Har letat efter det men hittade bara den som gav 5% bara, bättre än inget iaf.deje skrev:http://voucherpromocodecouponcodes.com/ ... car-co-uk/
deje
deje
- Manor
- Moderator

Han kanske bara tror sig vilja ha 21mm slagdeje skrev:Men streetpowers maskin har ju 15mm slag han vill ju ha med 21mm slag !
deje
Det är inte så att mer måste vara bättre...de flesta anser nog att 15mm slag är lite mer allround medan 21mm avverkar mer.
Allt beror på vad man är ute efter.
Mest avverkning sett till spenderad krona ger en roterande maskin...och så efterstädning med en DA.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
-
remru218
- Medlem
Vad använder du för maskin(er) när du polera?Manor skrev:Han kanske bara tror sig vilja ha 21mm slagdeje skrev:Men streetpowers maskin har ju 15mm slag han vill ju ha med 21mm slag !
deje.
Det är inte så att mer måste vara bättre...de flesta anser nog att 15mm slag är lite mer allround medan 21mm avverkar mer.
Allt beror på vad man är ute efter.
Mest avverkning sett till spenderad krona ger en roterande maskin...och så efterstädning med en DA.
Anledning till att jag inte valde en roterande maskin är för att jag inte är en erfaren polerare och vill inte ta risken som detta medför. Annars hade en roterande maskin varit det första valet.
- Manor
- Moderator

Till 99% så använder jag en Flex TopTool Mk1.remru218 skrev: Vad använder du för maskin(er) när du polera?
Anledning till att jag inte valde en roterande maskin är för att jag inte är en erfaren polerare och vill inte ta risken som detta medför. Annars hade en roterande maskin varit det första valet.
Roterande AEG PE150 har jag använt vid behov för viss inledande polering...men oftast blir det TopTool:en även då.
Nu kompletterade jag med en Scroll 15mm DA-maskin som ersätter en tidigare RG T3000 som absolut gjorde sitt jobb men som inte kändes att matcha övriga maskiner. Om jag nu misslyckas så är det inte beroende på dåligt materialval...
Nu i sommar ska jag faktiskt testa att göra det sista finpoleringssteget (jeweling) med roterande...ivrigt påhejad av e_king
Jag är långt ifrån proffs och polerar 3-5 bilar per år...men i teorin är jag ju nästan "proffs"
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
-
remru218
- Medlem
Ok.Manor skrev:Till 99% så använder jag en Flex TopTool Mk1.remru218 skrev: Vad använder du för maskin(er) när du polera?
Roterande AEG PE150 har jag använt vid behov för viss inledande polering...men oftast blir det TopTool:en även då.
Nu kompletterade jag med en Scroll 15mm DA-maskin som ersätter en tidigare RG T3000 som absolut gjorde sitt jobb men som inte kändes att matcha övriga maskiner. Om jag nu misslyckas så är det inte beroende på dåligt materialval...
Nu i sommar ska jag faktiskt testa att göra det sista finpoleringssteget (jeweling) med roterande...ivrigt påhejad av e_king.
Jag är långt ifrån proffs och polerar 3-5 bilar per år...men i teorin är jag ju nästan "proffs".
Vill du sälja din RG T3000?
- Manor
- Moderator

Den används numera av en glad granneremru218 skrev:Ok.
Vill du sälja din RG T3000?
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
-
remru218
- Medlem
Ny polerings maskin
Det var synd [emoji3]Manor skrev:Den används numera av en glad granneremru218 skrev:Ok.
Vill du sälja din RG T3000?.
En fråga, vad är fördelen med foam på bilen vid tvätt?
Är det inte bra mera schampoo?
Senast redigerad av 1 remru218, redigerad totalt 16 gånger.
- Manor
- Moderator

RG T3000 är ju annat ok val som kanske blir lite billigare än det du tittat på.
Den är betydligt bättre än de billigaste MussePigg-maskinerna, och räcker egentligen fullgott för en hobbypulare.
Schrollen känns dock att ha lite mer kvalitet...själva känslan på hela maskinen...men är i mångt och mycket så pass "lika" att de troligtvis kommer från samma fabrik om än en annan uppgraderad modell.
Jag vill minnas att det även finns en nyare RG T3000 som du kan läsa om på Reservdelsgurun.
Den kanske dock blir dyrare.
Den är betydligt bättre än de billigaste MussePigg-maskinerna, och räcker egentligen fullgott för en hobbypulare.
Schrollen känns dock att ha lite mer kvalitet...själva känslan på hela maskinen...men är i mångt och mycket så pass "lika" att de troligtvis kommer från samma fabrik om än en annan uppgraderad modell.
Jag vill minnas att det även finns en nyare RG T3000 som du kan läsa om på Reservdelsgurun.
Den kanske dock blir dyrare.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
- progge
- Moderator

Se där.

Om man vill annat än blankt.
Musse maskiner från Jula,klas mm är inte så braDen är betydligt bättre än de billigaste MussePigg-maskinerna, och räcker egentligen fullgott för en hobbypulare.
Om man vill annat än blankt.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
-
trojlee
- Ny Medlem
Den kina maskinen såg ju riktigt prisvärd ut...deje skrev:http://www.aliexpress.com/item/high-qua ... 5.1.v7bANx
Den här finns ju också , gå in på sidan om das här på forumet så finns länkar till Youtube , där kan du se den i action ( bry dig inte om hur killen i videon arbetar ) utan kolla hur maskinen funkar! Det går att få den med 150mm och 125mm fästplattor verkar det som. En del har hängt uppsäg på att transport kostnaden blir hög , men det totala priset är det billigaste på nätet för en 21:a , vad jag har kunna hitta . Sedan är det ju det där med garantier mm , men billig är den.
http://shoppingcart.aliexpress.com/shop ... Detail.htm
Har själv den jag länkar till på CYC, har testa en rupes orginal , och jag tycker att kopian är mist lika bra!
deje