jag har en uppsättning olika lammullshättor. FLEX, 3M, noname och några fler märken som jag inte kommer ihåg. alla har sina olika användningsområden och avverkningsgrad.
nu har jag tyvärr slut på dom men dom små 110 mm 3M lammullshättorna är underbara till tex. framlyktor.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Hur snabbt klarar ni av en bil med hård lack?
- mortil
- Moderator

- Kontakt:
Re: Hur snabbt klarar ni av en bil med hård lack?
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..
- Manor
- Moderator

Marcus, du har helt rätt.
I mitt fall så lär jag mig mycket på varje bil jag kör, men resultatmässigt så hade det räckt med glans istället för att försöka få bort varenda repa på helgens Yaris. Grannen kom inte ens ihåg de större defekterna...ena framskärmen (som inte är stor på en Yaris) hade fem djupare fula skador/repor som gick att få bort i princip helt. Dessa repor kom han dock inte ihåg alls...det kändes lite som Demidekk reklamen på TV..."nä, det kommer jag inte ihåg"
.
Tips på märke på en bra lammullstrissa tas tacksam emot.
Nu har jag kört med OptiPad, så det skulle vara spännande att testa lammull respektive mikrofibertrissa.
I mitt fall så lär jag mig mycket på varje bil jag kör, men resultatmässigt så hade det räckt med glans istället för att försöka få bort varenda repa på helgens Yaris. Grannen kom inte ens ihåg de större defekterna...ena framskärmen (som inte är stor på en Yaris) hade fem djupare fula skador/repor som gick att få bort i princip helt. Dessa repor kom han dock inte ihåg alls...det kändes lite som Demidekk reklamen på TV..."nä, det kommer jag inte ihåg"
Tips på märke på en bra lammullstrissa tas tacksam emot.
Nu har jag kört med OptiPad, så det skulle vara spännande att testa lammull respektive mikrofibertrissa.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Grief
- Moderator

Jag har en Makita 180 mm lamulltrissa som jag fick av den lokala rekondfirman för några år sedan. Den blev som ny efter en ordentlig tvätt och bettar fortfarande rejält bra. Nackdelen är att den är lite för stor för att komma åt med överallt. Tror den ingår som standardtillbehör till deras 9227C-maskin. Gissar att det är exakt en likadan som tobbegubben säljer här: viewtopic.php?f=14&t=8627Manor skrev: Tips på märke på en bra lammullstrissa tas tacksam emot.
Köpte även en 150 mm lamullstrissa från Scandistores REA förra året och den börjar ta sig nu. I början var den extremt sträv och luddade något enormt, men nu börjar den likna Makitan i avverkning.
Kör man dem tillsammans med FG400 och avslutar seten på riktigt låga varv och lätt tryck går det att få till en riktigt bra finish
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83