Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Hur kan jag snabba på poleringen?

Poleringssätt och produktval.
Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Re: Hur kan jag snabba på poleringen?

Inlägg av Manor » 03 aug 2011 13:41

Marxus skrev:Jag förstår inte hur man hinner det på en timme om man ska gå över dörrgångar, dörramar, skuff och motorrum med pensel/borstar/svamp. Samt få fälgar samt hjulhus ordentligt rena med borstar, får ju hissa bilen ibland för att komma åt ordentligt då.

Det är väl det mest tidsödande för min del.
I det jag menar med tvätt så ingår inte motorrum, skuff samt hjulhus då dessa inte ska poleras/vaxas.
Det är väl där jag sparar tid...eller rättare sagt så ingår fler moment i det du kallar tvätt ;)...och nej, jag hissar inte heller upp bilen.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

lindell90
Medlem

Inlägg av lindell90 » 03 aug 2011 21:51

Okey men då känns det inte som att jag är så snett på det. Var egentligen mest vad gäller poleringen jag tycker tidsåtgången är för stor efter som jag inte kan hinna två bilar på en helg. Men för min del är ju resultatet mest intressant :)

Jag ska fixa bild till dig "Masten". Har i min iPhone men ska bara bli klok på hur jag för över den till datorn :)

Edit: Fick rätt på överföringen. Kvaliteten är inte på topp här men dem enda bilder som finns :)

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 4 lindell90, redigerad totalt 14 gång.

Masten
Medlem

Inlägg av Masten » 17 aug 2011 22:41

lindell90 skrev:Jag ska fixa bild till dig "Masten". Har i min iPhone men ska bara bli klok på hur jag för över den till datorn :)

Edit: Fick rätt på överföringen. Kvaliteten är inte på topp här men dem enda bilder som finns :)

Bild

Bild

Bild
Tack! :) Min absoluta drömbil!

Skriv svar