Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Ny Polermaskin för 899kr

Poleringssätt och produktval.
Kuisma
Ny Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 30 sep 2015 10:53

Re: Ny Polermaskin för 899kr

Inlägg av Kuisma » 18 apr 2016 01:53

Jaha. ...då var man iväg och handla en maskin hos Classe. Och den höll inte länge. Innan jag hade kört halva bilen så gick stödplattan och skyddsringen åt helsike. Det tog så illa att blinkersen på skärmen slogs bort. Samt ett stort märke på låret [ANGRY FACE]BildBildBild

Micke via tapatalk

Användarvisningsbild
ostkroken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1223
Blev medlem: 04 jun 2013 20:44
Ort: Östhammar

Re: Ny Polermaskin för 899kr

Inlägg av ostkroken » 18 apr 2016 06:35

Vad sjutton är det för stödplattor dom satt på egentligen?

/LG-D855 via Tapatalk

pean92
Medlem
Inlägg: 232
Blev medlem: 11 maj 2015 18:24
Ort: Umeå

Re: Ny Polermaskin för 899kr

Inlägg av pean92 » 18 apr 2016 07:17

Kanske är läge att inhandla en bättre platta..INNAN man råkar ut för något sådant [emoji15] Trist när de händer..

Jocke945
Medlem
Inlägg: 71
Blev medlem: 22 mar 2016 20:26
Ort: Karlskrona

Re: Ny Polermaskin för 899kr

Inlägg av Jocke945 » 18 apr 2016 08:04

Kuisma skrev:Jaha. ...då var man iväg och handla en maskin hos Classe. Och den höll inte länge. Innan jag hade kört halva bilen så gick stödplattan och skyddsringen åt helsike. Det tog så illa att blinkersen på skärmen slogs bort. Samt ett stort märke på låret [ANGRY FACE]BildBildBild

Micke via tapatalk
Bytte du trissa någon gång eller satte om den du körde med?

Jag testade min i luften lite och jag tror att man även kan slita sönder den då trissan satte sig jätte hårt, så jag kommer köpa en annan platta innan jag går på bilen :)


Skickat från min Che2-L11 via Tapatalk

Kuisma
Ny Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 30 sep 2015 10:53

Re: Ny Polermaskin för 899kr

Inlägg av Kuisma » 18 apr 2016 10:02

Jocke945 skrev:
Kuisma skrev:Jaha. ...då var man iväg och handla en maskin hos Classe. Och den höll inte länge. Innan jag hade kört halva bilen så gick stödplattan och skyddsringen åt helsike. Det tog så illa att blinkersen på skärmen slogs bort. Samt ett stort märke på låret [ANGRY FACE]BildBildBild

Micke via tapatalk
Bytte du trissa någon gång eller satte om den du körde med?

Jag testade min i luften lite och jag tror att man även kan slita sönder den då trissan satte sig jätte hårt, så jag kommer köpa en annan platta innan jag går på bilen :)


Skickat från min Che2-L11 via Tapatalk
Ja jag bytte trissan några gånger @Jocke945 . Nu är inte jag så hemma på detta med maskiner och trissor. Det är första maskinen jag köpt (och kört med ). Så jag har inget att jämföra med.
Jag är ny på detta att köra på med olika grejer. Har börjat läsa här på hur ni andra gör och vad ni använder. Så därför blev det en runda iväg i fredags och köpte maskin och medel. Nu blev det bara Sonax cleaner och polish. Mest för att testa hur det är att köra med maskin.
Och det var roligt tills detta hände. ....haha.
Men men. ....jag ska läsa vidare på detta med olika medel och hoppas att man kan lära något nytt.
Mvh Micke

Micke via tapatalk

deje
Medlem
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 mar 2015 17:24

Re: Ny Polermaskin för 899kr

Inlägg av deje » 18 apr 2016 10:54

Kuisma skrev:Jaha. ...då var man iväg och handla en maskin hos Classe. Och den höll inte länge. Innan jag hade kört halva bilen så gick stödplattan och skyddsringen åt helsike. Det tog så illa att blinkersen på skärmen slogs bort. Samt ett stort märke på låret [ANGRY FACE]BildBildBild

Micke via tapatalk
Annars funkar maskinen bra? verkar ju vara kraft så det räcker! :D
Skämt o sidor , nu har man ju ett gäng olika stödplattor , så originalet går i soptunnan , men va säger Classe om problemet?
Va ju någon FB sida som hade uppe detta problemet också , har man fått nått svar från Classe ? ( har inte FB)
deje

Kuisma
Ny Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 30 sep 2015 10:53

Re: Ny Polermaskin för 899kr

Inlägg av Kuisma » 18 apr 2016 11:06

deje skrev:
Kuisma skrev:Jaha. ...då var man iväg och handla en maskin hos Classe. Och den höll inte länge. Innan jag hade kört halva bilen så gick stödplattan och skyddsringen åt helsike. Det tog så illa att blinkersen på skärmen slogs bort. Samt ett stort märke på låret [ANGRY FACE]BildBildBild

Micke via tapatalk
Annars funkar maskinen bra? verkar ju vara kraft så det räcker! :D
Skämt o sidor , nu har man ju ett gäng olika stödplattor , så originalet går i soptunnan , men va säger Classe om problemet?
Va ju någon FB sida som hade uppe detta problemet också , har man fått nått svar från Classe ? ( har inte FB)
Hej.
Jag ringde precis Classe centralt och snackade med supporten. Det enda svaret jag fick var att jag skulle vända mig till butiken.
Jag frågade om de inte hade någon central "lösning " på detta. Men det hade dom inte. Jag påpekade att jag inte var den enda eller första som drabbats, men hon var ovetande om det. .....haha.
Men hur som helst så vill jag nog ha nya grejer samt att dom ersätter en ny blinkers. Helst skulle jag vilja ha lite för smärtan i låret också [emoji1] .
Men jag är ju glad att det inte hände någon minut tidigare när jag satt på huk med maskinen lite framför ansiktet [emoji33] .
Det hade kunnat ta en ända med förskräckelse.

Nu är ju frågan. .....vad för stödplatta ska jag försöka få tag i?
Ni som kan er sak bättre än mig, vad rekommenderar ni?
Känns som att original plattan vågar jag inte använda.
Mvh Micke

Micke via tapatalk

Jocke945
Medlem
Inlägg: 71
Blev medlem: 22 mar 2016 20:26
Ort: Karlskrona

Re: Ny Polermaskin för 899kr

Inlägg av Jocke945 » 18 apr 2016 11:11

http://www.cleanyourcar.co.uk/index.php ... uctId=1656 Denna kommer jag beställa när lönen trillar in då det nog kommer bli lite annat med[emoji14]

Skickat från min Che2-L11 via Tapatalk

pean92
Medlem
Inlägg: 232
Blev medlem: 11 maj 2015 18:24
Ort: Umeå

Re: Ny Polermaskin för 899kr

Inlägg av pean92 » 18 apr 2016 11:13

Någon som vet en platta som är lika stor som originalet? Blir inte så sugen på köra med den när den bara verkar gå sönder..

Jocke945
Medlem
Inlägg: 71
Blev medlem: 22 mar 2016 20:26
Ort: Karlskrona

Re: Ny Polermaskin för 899kr

Inlägg av Jocke945 » 18 apr 2016 11:15

http://www.cleanyourcar.co.uk/index.php ... uctId=1399 Denna finns med lite billigare och har funnits längre så den är välbeprövad skulle jag gissa :) [THUMBS UP SIGN]

Skickat från min Che2-L11 via Tapatalk

deje
Medlem
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 mar 2015 17:24

Re: Ny Polermaskin för 899kr

Inlägg av deje » 18 apr 2016 11:20

Jag rekommenderar CYC röda 125mm plattta , de har en annan nyare variant , som nämns här i tr , men jag är lite tveksam till den ,då den verkar uppbygg på ett liknade vis som Classe originalet.
Jag har försökt få en återförsäljare ( ej svensk) att ta in 125mm plattor som ska passa Classe Maskinen , och fick ett mail igår om att dessa skulle komma in i slutet av veckan , tyvärr kunde dem inte säga vilket pris de skulle uppbringa. Jag återkommer i frågan om det verkar vara en bra deal!
Senast redigerad av 1 deje, redigerad totalt 18 gånger.
deje

Kuisma
Ny Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 30 sep 2015 10:53

Re: Ny Polermaskin för 899kr

Inlägg av Kuisma » 18 apr 2016 11:21

Jocke945 skrev:http://www.cleanyourcar.co.uk/index.php ... uctId=1656 Denna kommer jag beställa när lönen trillar in då det nog kommer bli lite annat med[emoji14]

Skickat från min Che2-L11 via Tapatalk
Ok. ....
Då får det nog bli en sån.
Som sagt så har jag ingen erfarenhet på detta område.
Jag hör till dom lite äldre så jag har inte använt såna här produkter innan.
Har kört med spray som jag bara torka av lacken med.
Men har nu vaknat till lite och vill ha lite bättre glans.


Micke via tapatalk

deje
Medlem
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 mar 2015 17:24

Re: Ny Polermaskin för 899kr

Inlägg av deje » 18 apr 2016 11:37

pean92 skrev:Någon som vet en platta som är lika stor som originalet? Blir inte så sugen på köra med den när den bara verkar gå sönder..
Dessa är 150mm varianten av CYC röda platta , men kan endast köpa i ett par! Samma säljare har även 125mm varianten , men de säljer dessa endast i bulk a 100st , skulle tro att det är leverantörer till CYC.
http://www.aliexpress.com/item/6inch-Sa ... 4.1.1aBJEC
deje

pean92
Medlem
Inlägg: 232
Blev medlem: 11 maj 2015 18:24
Ort: Umeå

Re: Ny Polermaskin för 899kr

Inlägg av pean92 » 18 apr 2016 12:14

De ser ju onekligen väldigt lika ut. Är det någon som ska beställa men inte vill ha båda så befriar jag gärna han/hon från den ena [emoji2]

henkek
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 845
Blev medlem: 15 apr 2013 15:12
Ort: österbybruk

Re: Ny Polermaskin för 899kr

Inlägg av henkek » 18 apr 2016 13:45

Den röda från cyc har jag o den funkar kanon :)

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Kuisma
Ny Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 30 sep 2015 10:53

Re: Ny Polermaskin för 899kr

Inlägg av Kuisma » 18 apr 2016 14:41

pean92 skrev:De ser ju onekligen väldigt lika ut. Är det någon som ska beställa men inte vill ha båda så befriar jag gärna han/hon från den ena [emoji2]
@pean92
Det är nog inte omöjligt att jag skulle kunna beställa den. Är du med på en beställning då?


Micke via tapatalk

pean92
Medlem
Inlägg: 232
Blev medlem: 11 maj 2015 18:24
Ort: Umeå

Re: Ny Polermaskin för 899kr

Inlägg av pean92 » 18 apr 2016 21:19

Kuisma skrev:
pean92 skrev:De ser ju onekligen väldigt lika ut. Är det någon som ska beställa men inte vill ha båda så befriar jag gärna han/hon från den ena [emoji2]
@pean92
Det är nog inte omöjligt att jag skulle kunna beställa den. Är du med på en beställning då?


Micke via tapatalk
Du har pm.

linblekinge
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 524
Blev medlem: 09 nov 2008 20:52
Ort: Växjö

Re: Ny Polermaskin för 899kr

Inlägg av linblekinge » 19 apr 2016 21:32

Visst kan man byta platta , men detta är ju något clas måste ta tag i tycker jag , det säljs ju en farlig maskin , tänk vad som kan hända om det vill sig illa och man får den ansiktet ..

Kuisma
Ny Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 30 sep 2015 10:53

Re: Ny Polermaskin för 899kr

Inlägg av Kuisma » 19 apr 2016 21:41

linblekinge skrev:Visst kan man byta platta , men detta är ju något clas måste ta tag i tycker jag , det säljs ju en farlig maskin , tänk vad som kan hända om det vill sig illa och man får den ansiktet ..
Precis.
Jag hade tur när min gick sönder. Minuten innan satt jag på huk med maskinen framför ansiktet. Nu är mitt ärende lämnat till reklamation så jag väntar på att dom ska ringa. Då kommer jag att ta upp detta. Plus att jag räknar med att dom ersätter blinkersen som slogs sönder.

Micke via tapatalk

deje
Medlem
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 mar 2015 17:24

Re: Ny Polermaskin för 899kr

Inlägg av deje » 19 apr 2016 22:04

Ja ,om detta är ett frekvent fel ,så får Classe att göra de närmsta månaderna ,då hela Norden och England sätter igång att vårpolera!
deje

Skriv svar