Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
polera upp finishen på framlycktor plast..
-
gonefishing5053
- Ny Medlem
polera upp finishen på framlycktor plast..
hur går man tillväga när man polerar upp strålkastare plast?? har bara polerat med maskin o polish har blivit betydligt bättre men är inte helt nöjd!!hur gör ni? vax on vax off.... 
Senast redigerad av 4 gonefishing5053, redigerad totalt 14 gång.
-
gonefishing5053
- Ny Medlem
Re: polera upp finishen på framlycktor plast..
ingen som har något att dela på detta... 
Senast redigerad av 4 gonefishing5053, redigerad totalt 14 gång.
-
Gråben
- Trogen Medlem

Det finns olika kitt att köpa för detta, endel är bara att man ska slipa ner lykta och sedan polera upp. Det jag använder avslutas med att man lägger en klarlack på som sista varv istället för att polera lyktan. Kommer inte på namnet men jag kan kolla vad det heter tills ikväll om jag kommer ihåg... har som liiiite väl mycket att hålla i huvudet just nu.
Senast redigerad av 4 Gråben, redigerad totalt 14 gång.
-
Gråben
- Trogen Medlem

Tror att kittet heter megna shine headlight repair kitt.
Senast redigerad av 4 Gråben, redigerad totalt 14 gång.
-
danne5
- Entusiast

Börrja med att VÅTslipa med 1000-sandpapper åtföljt av 2000... slipa nogrannast med 2000-pappret... sedan har du troligen slipat ner all skit repor och matthet... och kvar finns nu ett matt lampglas... ta nu ett passande polermedel och kör med maskin tills medlet börjar vara nerbrutet och du får en kristallklar finnish, efter detta kan du även skydda med ett vax el.dyl.