Hejsan!
När jag polerade min Volvo 945 i höstas såg jag efter polering att det var som väldigt små "porer", små runda ringar i lacken och speciellt, om inte endast, på motorhuven. Dessa var väldigt små men gick ändå att se om man kollade noga.
När jag sedan polerade en kompis Saab 9000 var det samma porer på motorhuven, men denna gång såg man det tydligare (även fast man inte såg det så tydligen egentligen, men ni vet hur det är att vara putsb*g) eftersom det var röd lack.
Båda bilarna polerade jag med dubbel-mussepigg-maskinen, och då tänkte på om det kanske inte blev tillräckligt hög värmebildning? Om man hade kört roterande kanske dessa "porer" hade smält in i lacken? Jag har ingen aning, och dessa porer kan jag egentligen leva med, men det vore kul att höra från proffsen om ni vet vad jag menar.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Äldre bilar med "porer" i lacken?
-
945an
- Medlem
Äldre bilar med "porer" i lacken?
Senast redigerad av 4 945an, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Re: Äldre bilar med "porer" i lacken?
Kalkringar efter pärlings av vatten kan det vara...berätta lite mer om just detta! 
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
-
Fredrik.Falun
- Medlem
Re: Äldre bilar med "porer" i lacken?
Börjar den bli porig så är det bästa att avbryta poleringen för då är det inte mycket tjocklek kvar att ta av. Nu vet jag inte i ditt fall hur det ser ut. Ju mer du polerar ju porigare kommer det bli.