Ja som sagt vilken temperatur anser ni är minimum att polera bilen i?
Jag har tillgång till mina gamla föräldrars jätte fina och stor kallgarage, där jag gör allt ifrån polering till andra bilarbeten. Men grejen är att det blir ganska rått och kallt på vinterhalvåret.
Kan en rejäl byggfläkt eller liknande vara en lösning?
MVH Max
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Vilken temperatur är minimum för polering?
-
maxer
- Medlem
Vilken temperatur är minimum för polering?
Senast redigerad av 4 maxer, redigerad totalt 14 gång.
- jujimbo
- Entusiast

Re: Vilken temperatur är minimum för polering?
Jag får problem med dom medel jag har vid tempraturer under 15 grader plus,men man skall även hålla koll på luftfuktighet då den kan ställa till det också och den brukar ju gå upp när det blir kallare tycker jag.
Jag har autobright och menzerna medel och dom funkar inte bra när det börjar bli kallt.
Bygg fläkt funkar säkert bra om du kan köra det och få upp värmen i garaget
Jag har autobright och menzerna medel och dom funkar inte bra när det börjar bli kallt.
Bygg fläkt funkar säkert bra om du kan köra det och få upp värmen i garaget
Senast redigerad av 4 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.
- jojje
- Entusiast

Re: Vilken temperatur är minimum för polering?
Håller med jujimbo minimum 15+ och ej för hög luftfuktighet.
Jag använder Menzerna medel.
Jag använder Menzerna medel.