Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Ny polermaskin???

Poleringssätt och produktval.
Pierriewargen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 589
Blev medlem: 01 apr 2014 23:35
Ort: Norberg

Re: Ny polermaskin???

Inlägg av Pierriewargen » 11 jan 2017 10:59

Jag har provat den litegrann, men max några timmar. Tycker den är bra, dock lite för tunna rondeller. Skulle kunnat vara 1 cm tjockare för att inte bottna så lätt (som flex motsvarighet).

Användarvisningsbild
Former recond
Medlem
Inlägg: 346
Blev medlem: 16 jun 2013 20:51

Re: Ny polermaskin???

Inlägg av Former recond » 19 jan 2017 18:33

Jag köpte en polermaskin hos verktygsboden. art 486179
Fungerade jättebra till några bilar. Men tyvärr så brändes den. Nu kör jag med milwaukee polermaskin.
Visst blir den varm. Men fungerar alltid. Jag fick väl vad jag betalade för kan man säga :)

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Re: Ny polermaskin???

Inlägg av Logan » 19 jan 2017 18:47

Former recond skrev:Jag köpte en polermaskin hos verktygsboden. art 486179
Fungerade jättebra till några bilar. Men tyvärr så brändes den. Nu kör jag med milwaukee polermaskin.
Visst blir den varm. Men fungerar alltid. Jag fick väl vad jag betalade för kan man säga :)

Tänkte det skulle hålla lite då 1000 är ju ändå lite pengar
har kört en del med reservdelsguruns lilla oscillerande maskin
och den låg inte så långt ifrån i pris men den har jag plåga rätt duktigt och den kämpar på
hoppas den håller då den är riktigt bra då man polerar i lite trånga utrymmen och vill ha en kompakt maskin som går på el
The passions is what drives the art. Detailing for life

Användarvisningsbild
Former recond
Medlem
Inlägg: 346
Blev medlem: 16 jun 2013 20:51

Re: Ny polermaskin???

Inlägg av Former recond » 19 jan 2017 19:43

Jo, Pela maskin fick klart godkänt den tid den varade. Dock tyckte jag att det var lite kort tid men men.
Undrar ifall Flex är bättre "svalare" än milwaukee maskinen.?

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Re: Ny polermaskin???

Inlägg av Logan » 19 jan 2017 21:52

Former recond skrev:Jo, Pela maskin fick klart godkänt den tid den varade. Dock tyckte jag att det var lite kort tid men men.
Undrar ifall Flex är bättre "svalare" än milwaukee maskinen.?

Jag har kört Polermaskin L1503 VR en del och den blir sjukt varm om man kör den lite hårdare
menar verkligen sjukt varmt så varmt att det knappt går att hålla i den.

Det är det man ibland förlorar med små maskiner det är dålig kylning
The passions is what drives the art. Detailing for life

TonyM
Medlem
Inlägg: 219
Blev medlem: 19 mar 2017 18:52
Ort: Ronneby

Re: Ny polermaskin???

Inlägg av TonyM » 26 aug 2017 23:29

Väcker liv i en liten gammal tråd. Jag funderar på Pela maskinerna och om den mindre även klarar ett fullgott jobb med en lite större backplate som 125mm? Utan få jobba ihjäl sig med den storleken och är det någon som har provat? Idag har jag en rupeskopia 21mm slag och behöver nog ha något som funkar bra till mindre trånga ytor. Eller är det mer värt att satsa på den större och köpa till tillbehören som förlängare och backplate och trissor? För att i framtiden ha möjlighet att plocka fram den roterande även på större ytor. Vilken storlek på backplate brukar ni ha mest användning för? Tänker mest på a-stolpen som kan vara rätt smal på många bilar då är det ju smidigt med 25-35mm rondell. Iofs är inte backplatesen så dyra heller. Men jag funderar mycket på att den mindre hade varit smidigast. Någon som provat båda liknande modeller och kan ge lite input hur ni hade tänkt? Ska tilläggas att jag bara är en hobbypulare så krav på extreme effektivitet är det inte utan ett prisvärt och brett användningsområde prioriteras för min del.
Tony - Kia cee'd sw 1.6tdi -11

Skriv svar