Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Twin tool maskin från bbv

Poleringssätt och produktval.
gnodan
Medlem
Inlägg: 197
Blev medlem: 23 apr 2014 14:30

Twin tool maskin från bbv

Inlägg av gnodan » 17 maj 2016 14:47

Som tropic vad tycker ni som har den maskinen är de värt att köpa?

Ska användas till hobbybruk

s60r
Medlem
Inlägg: 154
Blev medlem: 09 maj 2010 21:10
Ort: Västervik

Re: Twin tool maskin från bbv

Inlägg av s60r » 17 maj 2016 18:15

Den är väldigt prisvärd tycker jag, använder den ofta fast jag även har Top Tool M2, Rupes 15 MK2 maskiner.

gnodan
Medlem
Inlägg: 197
Blev medlem: 23 apr 2014 14:30

Re: Twin tool maskin från bbv

Inlägg av gnodan » 17 maj 2016 18:45

s60r skrev:Den är väldigt prisvärd tycker jag, använder den ofta fast jag även har Top Tool M2, Rupes 15 MK2 maskiner.
Okej hur är vibrationerna med den? Pratade nämligen med en som rata den totalt han sa att han kör hellre med en från biltema eller jula. Eftersom jag inte har något att komma med där eftersom jag själv aldrig testat den så lyssna jag bara. Men de känns ju som att till hobbybruk lär de ju vara en bra maskin? Har även varit i Bollnäs och pratat med dem och även dem rekommenderade mig den maskinen. Men ville höra från flera som använt sig utav den.

Mvh m

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Re: Twin tool maskin från bbv

Inlägg av Logan » 20 maj 2016 13:43

Jag har ägt en sådan och rent användarmässigt är det rätt ok

Det är en grej som störde mig väldigt
när du kör på lägsta hastighet även i luften så varvar den upp och ner några gånger
och detta var mer tydligt när den låg ann mot lacken.

Men så fort du kom upp till hastighet 3 så spann den på fint.
Jag kan inte säga om alla maskiner gör så eller bara mitt exemplar
men om du vill vaxa med en sådan maskin vill du gärna att den håller ett stadigt varv.
The passions is what drives the art. Detailing for life

MrMikaelEricsson
Medlem
Inlägg: 161
Blev medlem: 26 dec 2014 20:19

Re: Twin tool maskin från bbv

Inlägg av MrMikaelEricsson » 22 maj 2016 02:16

Min är stadig

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk

rigi
Medlem
Inlägg: 236
Blev medlem: 07 apr 2009 21:08

Re: Twin tool maskin från bbv

Inlägg av rigi » 22 maj 2016 16:21

Har använt min ca 10gånger. Först dålig kardborre så svamparna släppte. Förtroende noll efter det.

Fick nya av Bollnäs skickade till mej vilket var bra. Maskinen låg något år. Började försöka igen då spack en plast plattan som kardborren sitter på så nu ligger den och vilar igen.

Jag köpte en tidig version...

När jag jag har använt den annars tycker jag den är helt ok, men svårt när man inte får förtroende från början. Skulle vilja prova igen men 300kr + frakt för en plast bit nja.

Skriv svar