Har oftast (typ aldrig) tillgång till kompressor så en eldriven vore toppen om dom inte kostar skjortan
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Polermaskin "mini" elektrisk
-
Pascona
- Medlem
Polermaskin "mini" elektrisk
Vart kan man köpa en elektrisk polermaskin för små utrymmen, t ex dörrgångar m.m?
Har oftast (typ aldrig) tillgång till kompressor så en eldriven vore toppen om dom inte kostar skjortan
- Perra83
- Entusiast

Re: Polermaskin "mini" elektrisk
Sök på Rupes LHR75E MINI. Den är väldigt fin att jobba med. Kostar en del men det är den värd. Ja köpte min från Streetpower-rekond.
E betyder nog att den är elektrisk för den finns som luftdriven.
E betyder nog att den är elektrisk för den finns som luftdriven.
- skalle
- Medlem
Vertool 12e har jag å den är smidigt 
- Lundberg
- Trogen Medlem

Köp en billig roterande och släng på en 75mm stödplatta. Då kommer du åt överallt 
// Jack
-
Glooie
- Medlem
Funkar det med skruvdragare och polerstödplatta? Finns ju kit för detta till strålkastarslipning, men funkar det även för dörrgångar etc? Självklart får man vara lite försiktig med varvtalen...
- Lundberg
- Trogen Medlem

Det borde fungera bra, en skruvdragare har dock sällan mer än 2 hastighetsinställningar. En borrmaskin brukar ha steglös hastighetsinställning men är dessvärre lite klumpig.
// Jack
-
Pascona
- Medlem
Billigaste roterande borde väl vara en Pela-maskin? Om man bortser från Biltema och Julas maskiner då...
- Lundberg
- Trogen Medlem

Ja det tror jag nog, finns säkert nån annan där i mellan men pelan är rätt populär och väl värd sin peng
// Jack
-
Pascona
- Medlem
Får väl bli en sån då plus en hemmabyggd adapter då jag tycker köpes är för dyra *snålis*