Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Få upp finishen på min Bil

Poleringssätt och produktval.
Saabmuppen
Ny Medlem

Få upp finishen på min Bil

Inlägg av Saabmuppen » 16 apr 2015 18:34

Hej Jag har lite frågor om polering

Jag har en mörk Saab 9000 Midnight Blue som jag fått upp lystern i men det tråkiga är att den har tvättrepor och lite grövre repor, vet inte hur jag skall förklara det men ex huven den ser lite flammig ut när solen ligger på för den är lite repig typ grövre tvättrepor. Skulle gärna vilja få upp finishen på den ytterligare

Sedan blir bilen väldigt smutsig fort ex när det regnar så får jag droppar som torkar det vill inte rinna av riktigt vad skall jag köra för medel och trissor för att få bukt med min lack?

jag använder detta schampo BBV Bilschampo Arti + 1L
polermedel https://shop.bollnasbilvard.se/bbv-polerpaket-3x250ml

Trissor Gul Medelhård Pad för polering & rubbing. Passar de flesta jobb. Svart Supermjuk Pad för att få en högglansig yta. För applicering av vax Och lackförsegling.

Bild för att se hur bilen ser ut

Bild

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Få upp finishen på min Bil

Inlägg av Commander » 16 apr 2015 18:51

Körde du Fast Cut något? Vad har du för skydd?

Saabmuppen
Ny Medlem

Re: Få upp finishen på min Bil

Inlägg av Saabmuppen » 18 apr 2015 10:19

Jag börjar med fast cut sedan medium cut avslutar med High gloss, men man kanske skall gå över till Menzerna som man körde innan. Men vad rekommenderar ni för trissor så man blir av med tvättrepor efter automattvätt? har små fina tvättrepor i bilen huven börjar bli bra nu efter 10ggr polering har la ingen lack kvar snart :)

Skriv svar