Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

För torrt?

Poleringssätt och produktval.
Användarvisningsbild
garagehunden KL
Medlem
Inlägg: 339
Blev medlem: 22 jun 2013 13:16

Re: För torrt?

Inlägg av garagehunden KL » 16 apr 2015 22:28

DaAspegren skrev:Någon som har förslag på någon bra produkt för lister och plast och svarta detaljer?
Om du inte vill lägga resurser på de allra dyraste, som jag inte provat, så fungerar Concept vista mycket bra enligt mig. Håller länge på min bil i alla fall. Lite klaffsigt dock att hantera men det står man ut med.


Exempel: lade C vista i höstas. På partiet mellan bakkant huv och vindruta, ett område utan större påfrestningar visserligen, märktes knappt nån skillnad nu i vår när jag la nytt lager. .Tröskellister o dyl slits det ju mer på men även där räckte det långt in på vintern innan det såg ut att vara nästan försvunnet. Då avfettas det ungefär en gång i veckan i det området. Men då skyddar jag plastlisten lite med en pappskiva vid avfettningen så det inte blir för koncntrerat på plasten.

DaAspegren
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: 27 apr 2011 07:30
Ort: Borås

Re: För torrt?

Inlägg av DaAspegren » 17 apr 2015 00:36

garagehunden KL skrev:
DaAspegren skrev:Någon som har förslag på någon bra produkt för lister och plast och svarta detaljer?
Om du inte vill lägga resurser på de allra dyraste, som jag inte provat, så fungerar Concept vista mycket bra enligt mig. Håller länge på min bil i alla fall. Lite klaffsigt dock att hantera men det står man ut med.


Exempel: lade C vista i höstas. På partiet mellan bakkant huv och vindruta, ett område utan större påfrestningar visserligen, märktes knappt nån skillnad nu i vår när jag la nytt lager. .Tröskellister o dyl slits det ju mer på men även där räckte det långt in på vintern innan det såg ut att vara nästan försvunnet. Då avfettas det ungefär en gång i veckan i det området. Men då skyddar jag plastlisten lite med en pappskiva vid avfettningen så det inte blir för koncntrerat på plasten.
ok verkar lovande, blir att beställa :twisted:

Pierriewargen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 589
Blev medlem: 01 apr 2014 23:35
Ort: Norberg

Re: För torrt?

Inlägg av Pierriewargen » 17 apr 2015 00:47

Cocept vista är det mest hållbara jag provat. Se bara till att göra rent listerna ordentligt innan så det inte blir flammigt.

DaAspegren
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: 27 apr 2011 07:30
Ort: Borås

Re: För torrt?

Inlägg av DaAspegren » 18 apr 2015 08:57

Pierriewargen skrev:Cocept vista är det mest hållbara jag provat. Se bara till att göra rent listerna ordentligt innan så det inte blir flammigt.
Ok. Tack. :jeps

Skriv svar