Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Polertrissa till Flex 3401

Poleringssätt och produktval.
danne67
Medlem
Inlägg: 260
Blev medlem: 22 apr 2012 16:05

Polertrissa till Flex 3401

Inlägg av danne67 » 23 sep 2014 22:04

Hej

Har så klart ett antal trissor som används, men eftersom jag mest kört på japanare (Nissan) med ganska mjuk lack så har jag inte behövt någon som avverkar lite mer. Men nu har det blivit någon lite större repa på frugans Tiguan, samt att jag gick bet på en V70 med ledsen motorhuv. Ska dessutom ge mig på en kompisTouareg med lite för mycket repor :evil: ...
Det polermedel som finns hemma och kommer att användas till detta är Menzerna FG400.

Fördel om rekommenderad trissa finns hos Waxdog eller BBV eftersom jag sitter och samlar ihop till beställning hos dessa :nicka

MEN, kan även beställa från någon annan samt byta ut polermedlet om det finns betydligt bättre alternativ :nicka

Är väl 160mm till Flexen har jag för mig :cheers

/Daniel

Användarvisningsbild
kaptenalu
Medlem
Inlägg: 122
Blev medlem: 06 aug 2012 11:42
Ort: Skänninge mitt på Öschöttaschlätta

Re: Polertrissa till Flex 3401

Inlägg av kaptenalu » 24 sep 2014 10:27

Köpte dessa på BBV
http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/p ... utting-pad

Är det bästa jag kört på min 3401:a, tar det mesta, äter fruktansvärt bra med FG400, även kört med grön 3m men den dammar ju så förbannat :?
Rengöringen på denna sköter jag med enbart ljummet/varmt vatten, skölj väl och pressa utåt med fingrarna, sen liksom slår jag ur det sista medans jag roterar trissan...kammar till den lite med tryckluft för att slippa mittbena å sen får den torka så kan man köra bil efter bil...
Makalöst nöjd och den har en kvalitet som är så in i h-vete mycket bättre än tex
http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/p ... isted-wool
Den röda är väl ok men kan inte alls mäta sig med den vita, sen slipper man ju ha hela verkstaden/garaget fyllt med rött ludd :roll:
Kört kört en del med båda och merinopaden slår det mesta...
Lite roligare invändigt än utvändigt

danne67
Medlem
Inlägg: 260
Blev medlem: 22 apr 2012 16:05

Re: Polertrissa till Flex 3401

Inlägg av danne67 » 24 sep 2014 15:11

utmärkt, tack :-)

Skriv svar