Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Bryta ner polermedlet
- Siggy-Stardust
- Medlem
Bryta ner polermedlet
Jag måste fråga er om hur ni vet att ni brutit ner polermedlet tillräckligt under poleringen?
Själv har jag bara "höftat", men nu när man börjat förstå prylen så är det ju en viktig
parameter att ha koll på. Finns det något enkelt sätt?
Själv har jag bara "höftat", men nu när man börjat förstå prylen så är det ju en viktig
parameter att ha koll på. Finns det något enkelt sätt?
Senast redigerad av 4 Siggy-Stardust, redigerad totalt 14 gång.
- Siggy-Stardust
- Medlem
Re: Bryta ner polermedlet
Jag kanske skall nämna att jag för tillfället använder polermedel från Menzerna.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Just menzerna ändrar färg lätt det går från vit grå beroende på vilken grovlek du kör
Till mer genomskinlig. Det är en sådan grej som måste självläras än bara säga så här är det
Om du kan testa på en panel med fint medel och kör längre än du brukar. Gärna skrot bit så du inte skador din bil under träning
Till mer genomskinlig. Det är en sådan grej som måste självläras än bara säga så här är det
Om du kan testa på en panel med fint medel och kör längre än du brukar. Gärna skrot bit så du inte skador din bil under träning
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
-
marcus
- Entusiast

- Siggy-Stardust
- Medlem
Stort tack Logan.
marcus, ser det ut så när polermedlet är nedbrutet.
Känner igen looken.
Någon gång har jag kört det torrare och sedan sprutat på lite vattendimma för att fortsätta köra. Vad anser ni om det?
marcus, ser det ut så när polermedlet är nedbrutet.
Känner igen looken.
Någon gång har jag kört det torrare och sedan sprutat på lite vattendimma för att fortsätta köra. Vad anser ni om det?
-
marcus
- Entusiast

Jag anser att det är onödigt. Polermedlet har gjort sitt och då är det bara att torka av. Är du inte nöjd med resultatet - dvs det är repor kvar eller hologram etc - gå på en vända till. Är det första ytan på bilen som du polerar så kan du överväga att byta 1) medel eller 2) trissa/trissor för att uppnå det önskade resultatet på en vända, så att säga.Siggy-Stardust skrev:.har jag kört det torrare och sedan sprutat på lite vattendimma för att fortsätta köra. Vad anser ni om det?
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.
- Siggy-Stardust
- Medlem
Mycket tack!marcus skrev:Jag anser att det är onödigt. Polermedlet har gjort sitt och då är det bara att torka av. Är du inte nöjd med resultatet - dvs det är repor kvar eller hologram etc - gå på en vända till. Är det första ytan på bilen som du polerar så kan du överväga att byta 1) medel eller 2) trissa/trissor för att uppnå det önskade resultatet på en vända, så att säga.