Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Fråga till alla er som använder menzerna
- Frebba
- Medlem
Re: Fråga till alla er som använder menzerna
Fg 400 har väl sin maxgräns på 1200 varv ? Läs på flaskan. Har ständigt fuktigt i mitt garage och de klumpar sig inte.
Senast redigerad av 4 Frebba, redigerad totalt 14 gång.
-
wallnermike
- Medlem
Sv: Fråga till alla er som använder menzerna
Jag hade exakt samma problem med scholl S17 på en saab jag polerade för någon vecka sedan. Det som hjälpte då var att sänka varvet när det började klumpa sig och sprida/köra ut medlet jätte noga innan jag igen höjde varvet och trycket. Nu är det ju ett helt annat medel men kan ju kanske hjälpa.
/Mike
Skickat från min SGS2 via Tapatalk 2
/Mike
Skickat från min SGS2 via Tapatalk 2
Senast redigerad av 4 wallnermike, redigerad totalt 14 gång.
Black isn't a color it's a part time job.
- knox682
- Medlem
Tack för alla svar..Nu har bilen stått i varmgarage under natten så nu borde inte temp vara några problem. Påt igen bara 
Senast redigerad av 4 knox682, redigerad totalt 14 gång.
// Stefan
- carina
- Moderator

- Kontakt:
Det är bra!!!!Positivt tänkande!!!!knox682 skrev:Tack för alla svar..Nu har bilen stått i varmgarage under natten så nu borde inte temp vara några problem. Påt igen bara
Senast redigerad av 4 carina, redigerad totalt 14 gång.
- Redbullen
- Medlem
Jag är inget proffs på något sätt men hade också problem i början med FG400.
märkte att huven alltid var lite enklare att polera efter att man motortvättat, jag låter alltid bilen stå på tomgång för att "torka" där inne (vilket värmer upp huven) medans jag tvättar resten av bilen.
Tänkte inte så mycket på värme i garaget heller, men när jag gick från 11-12 grader upp till 17-18 så blev det genast mycket bättre, och låta bilen stå i värme innan kommer nog bara göra saken ännu bättre...
märkte att huven alltid var lite enklare att polera efter att man motortvättat, jag låter alltid bilen stå på tomgång för att "torka" där inne (vilket värmer upp huven) medans jag tvättar resten av bilen.
Tänkte inte så mycket på värme i garaget heller, men när jag gick från 11-12 grader upp till 17-18 så blev det genast mycket bättre, och låta bilen stå i värme innan kommer nog bara göra saken ännu bättre...
Senast redigerad av 4 Redbullen, redigerad totalt 14 gång.
Mvh Peter
- knox682
- Medlem
En snabb bild efter färdigt resultat, Ett varv FG400 gul trissa, nästa med FF3000 svart trissa. Skydd PL, toppat med ett lager carnauba wax. Provade då jag sett/hört att det ska bli lite bättre blänka på det viset. Synd att man inte hade bättre kamera till hands.
// Stefan